[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    A wie może ktoś jakie sprężyny zakład skoda do Octavii, ale z fabrycznym gazem? Może to by była jakaś podpowiedź odnośnie rozważań odnośnie sprężyn z końcówką 18,19, HD.

    Komentarz

    • michal_suchy
      Drive
      • 2009
      • 89
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Dziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez michal_suchy
        Dziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.
        O to będzie cenne źródło informacji :!:

        Komentarz

        • oluap
          Drive
          • 2012
          • 59

          Ten wątek służy wymianie doświadczeń z opadającą d...ą w naszych autach.
          Dużo ostatnio piszemy o różnicach w twardości i jednocześnie o uzyskanych wysokościach i odczuciach po wymianie.
          Każdy ma inne odczucia, nieraz krytykujemy innych, a zapominamy o jednym podstawowym parametrze jakim jest przebieg auta, oraz jego ciężar.
          Ciężar widzimy w ramce obok jaki kto ma silnik, jest to istotne dla rozłożenia masy w aucie i jak już sprawdziłem, cięższe Octy mniej "podskakują" na drodze niż np BSE, co przekłada się się też na odczucia po wymianie sprężyn.
          Przebieg z kolei również wpływa na odczucia, bo nowe auto z przebiegiem np 5 kkm inaczej będzie się prowadziło na springach HD niż auto po przebiegu 50kkm.
          Może będziemy podawać przebiegi jakie mieliśmy przy wymianie/wymianach?
          Wtedy uzyskamy odpowiedź - jak komu przy odpowiednim przebiegu posłużyła dana sprężyna.

          daję przykład jako pierwszy:
          Silnik 1,6 BSE
          I wymiana 1kkm - tył z BG na BG, dalej sztywny
          II wymiana 6kkm - tył na BC (Golf) oraz amortyzatory z fabryczny MONROE na Sachs Super Touring - znaczna poprawa
          III wymiana - 9 kkm, przód amorki z koreańskiego fabrycznego gooowna na Sachs Super Touring, oraz niestety za 2kkm przy 11kkm również springi z przodu na Lesjoforsy końcówka 10.

          obecnie 28kkm - brak jakichkolwiek problemów z zawiechą.

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez michal_suchy
            Dziś założyłem do lifbacka 1.6 BSE z gazem 55l sprężyny Lesjofors 4285720 czyli HD. Pierwsze wrażenie odnośnie komfortu - bez większych zmian. Czyli sztywność tyłu jest teraz bardziej dopasowana do sztywności przodu. A seryjny amortyzator zapewnia wystarczający komfort na złych nawierzchniach. Odnośnie wysokości-prześwitu napisze za 1000km będą też zdjęcia dla porównania. Teraz jest ok.
            Tak sobie przejrzałem katalog:
            Optimise your aftermarket business with TecAlliance’s data solutions, parts catalogues, logistics solutions, repair data and expert services. Start now!

            I wychodzi, że sprężyny wzmocnione do lifbecka powinny być o numerze 4285727, miał ktoś może z takimi doczynienia.

            Komentarz

            • Marek358
              Drive
              • 2013
              • 82

              Wymieniłem sprężyny na Lesjofors 4285719.
              Na razie, po 10 km jazdy, tył na wysokości w okolicach 39,5-40 cm.
              Ciekaw jestem:
              1.jaki będzie wynik po wstępnym "uklepaniu"
              2.jaki będzie wynik na maksymalnym obciążeniu wakacyjnym (dwie osoby z tyłu, 4 walizki full zapchany bagażnik i boks na dachu)
              3.jaki będzie finalny wynik na luzie po obciążeniach wakacyjnych
              Postaram się dać znać jak to wygląda.

              Pierwsze wrażenie z jazdy:
              A.twardość tyłu teraz jakby bliższa twardości przodu
              B.dużo przyjemniejsze zachowanie na progach (mniejsze ugięcie, nie odskakiwanie)

              Jeszcze nie robiłem geometrii, zamierzam ją zrobić gdzieś za 2 tygodnie czyli gdzieś za 2 tysiące kilometrów.

              Komentarz

              • DeX
                Drive
                • 2012
                • 87

                Witam wszystkich!
                Niestety moją Octavkę również dopadł problem ze sprężynami z tyłu. Mimo, iż brak instalacji LPG i haka, to tył wyraźnie "osiadł" względem przodu. Po ostatniej wyprawie na urlop z pełnym bagażnikiem + 1 pasażerem prowadzenie na prostych drogach ekspresowych a tym bardziej w zakrętach przyprawiało o ból głowy. Miałem wrażenie, że jadę konno a zamiast kierownicy trzymam lejce

                Czytam czytam i się zastanawiam nad tym które sprężyny zamontować? Fabryczne z pakietu na bezdroża zamawiane w ASO czy Lesjofors 4285719 ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

                P.S Octavka 1.4 TSI HB 2012.03

                Komentarz

                • Marek358
                  Drive
                  • 2013
                  • 82

                  Zamieszczone przez DeX
                  Czytam czytam i się zastanawiam nad tym które sprężyny zamontować? Fabryczne z pakietu na bezdroża zamawiane w ASO czy Lesjofors 4285719 ? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
                  P.S Octavka 1.4 TSI HB 2012.03
                  Jeżeli przeczytałeś cały wątek (trudne do przeczytania bo strasznie dużo stron) to zapewne zauważyłeś, że pojawiła się konkluzja uczestników dyskusji - fabryczne sprężyny to jednak szajs i wymiany w ASO dają efekt zwykle na krótko, więc lepiej kupić firmowe takie jak lesjofors czy monroe. Oczywiście jest trudny wybór - zwykłe, czy bezdrożne. Opinie w tym względzie są różne.

                  Komentarz

                  • DeX
                    Drive
                    • 2012
                    • 87

                    Czyli nie warto wchodzić w nówki z pakietu na bezdroża by ASO ?

                    Komentarz

                    • Borsuk2
                      L&K
                      • 2010
                      • 1203

                      Zamieszczone przez Marek358
                      Jeżeli przeczytałeś cały wątek (trudne do przeczytania bo strasznie dużo stron) to zapewne zauważyłeś, że pojawiła się konkluzja uczestników dyskusji - fabryczne sprężyny to jednak szajs i wymiany w ASO dają efekt zwykle na krótko, więc lepiej kupić firmowe takie jak lesjofors czy monroe. Oczywiście jest trudny wybór - zwykłe, czy bezdrożne. Opinie w tym względzie są różne.
                      są różne szkoły.
                      Ja jestem dość świeżo po założeniu MAD-ów przez ASO do oryginalnych fabrycznych (1,6, hak, bez gazu).
                      I jak na razie jestem bardzo zadowolony.
                      Fakt, że przejechałem na nich dopiero kilkaset km,
                      ale tył jest wysoko jak należy, a co najważniejsze nie odczuwam żadnej różnicy w twardości i w prowadzeniu.
                      Zobaczymy co będzie dalej.
                      Fajna stronka

                      Komentarz

                      • TwoB
                        L&K
                        • 2011
                        • 1086
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Borsuk2, na jakiej wysokości masz teraz tył??
                        SATYNOWA O2 Tour
                        Z pozdrowieniami
                        Bartek

                        Komentarz

                        • Marek358
                          Drive
                          • 2013
                          • 82

                          Zamieszczone przez Borsuk2
                          są różne szkoły.
                          Ja jestem dość świeżo po założeniu MAD-ów przez ASO do oryginalnych fabrycznych (1,6, hak, bez gazu).
                          I jak na razie jestem bardzo zadowolony.
                          Fakt, że przejechałem na nich dopiero kilkaset km,
                          ale tył jest wysoko jak należy, a co najważniejsze nie odczuwam żadnej różnicy w twardości i w prowadzeniu.
                          Zobaczymy co będzie dalej.
                          No właśnie, trzeba obserwować jak to wygląda po paru tysiącach z różnymi obciążeniami.
                          Niektórzy, zdaje się, nie narzekali na rozwiązania z ASO.

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez DeX
                            Octavka 1.4 TSI HB
                            Ja na twoim miejscu bym sobie darował fabryczne z pakietu na bezdroża, albo Lesjöfors albo Monroe :wink:

                            Komentarz

                            • Marek358
                              Drive
                              • 2013
                              • 82

                              Zamieszczone przez leonn
                              Zamieszczone przez DeX
                              Octavka 1.4 TSI HB
                              Ja na twoim miejscu bym sobie darował fabryczne z pakietu na bezdroża, albo Lesjöfors albo Monroe :wink:
                              Tak swoją drogą, jeżeli się nie mylę, te sprężyny z ASO wcale nie są tańsze od Lesjöfors lub Monroe.

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Są dużo droższe od Lesjöfors czy Monroe.

                                Komentarz

                                • Borsuk2
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1203

                                  Zamieszczone przez TwoB
                                  Borsuk2, na jakiej wysokości masz teraz tył??
                                  Około 401 mm.
                                  Fajna stronka

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez DeX
                                    Czyli nie warto wchodzić w nówki z pakietu na bezdroża by ASO ?
                                    U mnie sprezyny z pakietu przy zmianie na Lesjofors mialy ok 415. Zmienilem je tylko dlatego ze tyl auta ( jak dla mnie ) stal za wysoko. Zrobilem na nich ponad 30 tysiecy kilometrow wiec napewno sie ulozyly.

                                    Komentarz

                                    • aronus
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 643
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Wg. twardości wychodziło mi, że Lesjofors 4285718 do liftbecka z gazem powinny być dobre jednak żeby mieć jakiś margines założyłem Lesjofors 4285719 i są dla minie ideadlne

                                      Komentarz

                                      • michal_suchy
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 89
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        To mam propozycję kolego, żebyś opisał swoje wrażenia w praktyce a nie w teorii bo na ASO Skoda to bym sie za bardzo nie opierał.
                                        Ja założyłem lesjo 20 i uważam że jest dobrze. Tak że według mnie 19 to jest minimum przy gazie tak żeby mieć spokój na przyszłość.

                                        Komentarz

                                        • TwoB
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1086
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          michal_suchy, czy hak też masz ?
                                          SATYNOWA O2 Tour
                                          Z pozdrowieniami
                                          Bartek

                                          Komentarz

                                          • michal_suchy
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 89
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Nie mam haka. Teraz zrobiłem trasę w dwie osoby bez bagażu i jest dobrze według mnie, pod obciążeniem również. Mam opony 15 cali więc duży balon prawdopodobnie ma wpływ że nie odczuwam twardości zawieszenia a jeżdżę również Renault Grand Scenic tak że mam porównanie i nie lubię twardego zawieszenia.

                                            Komentarz

                                            • wupeer
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 3

                                              U mnie przy Pb full i LPG 4/4 pomiar 359 i 360. Sprężyny mam z tego co widziałem 1K0 511 115 BC. Moja Octavia ma przejechane ok. 17k km przez 8 m-cy więc mam jeszcze kawał gwarancji - przynajmniej w teorii.
                                              Byłem dzisiaj w Auto Wimar na Modlińskiej i sam nie wiem czy śmiać się czy wkurzać.

                                              3 razy "doradca serwisowy" przedstawiał mi stanowisko importera (że przekroczone 6m-cy i 10k km) na co ja cierpliwie odpowiadałem, że to ciekawe ale interesuje mnie stanowisko firmy Auto Wimar, której pieczątka widnieje na gwarancji pod pozycją gwarant. W międzyczasie mój rozmówca dwukrotnie musiał się "konsultować". Odmówił udzialenia odpowiedzi na piśmie. Ale powiedział, że skoro tak to on przekaże sprawę do kierownika, który osobiście zwróci się do importera z zapytaniem co można w mojej sprawie zrobić.

                                              Jak widać w firmie Auto Wimar kwestia wywiązania się z obowiązku związanego z gwarancją wymaga decyzji na szczeblu kierowniczym.

                                              Kontakt ma być z ich strony w następnym tygodniu więc na razie czekam.

                                              Komentarz

                                              • Borsuk2
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1203

                                                wupeer, nastaw się na długą walkę.
                                                Fajna stronka

                                                Komentarz

                                                • marcin91860
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 47

                                                  wupeer ciekaw jestem co Ci powiedzą. Proponuję w następnym kroku - pismo do gwaranta poleconym ( wiem troche to potrwa ) i ewentualnie kontakt przez formularz kontaktowy na stronie Skody. W moim przypadku to drugie poskutkowało "zmobilizowaniem" serwisu do działania. I nie podpisuj papierów odbierając auto bez pomiaru po jeździe próbnej. Ja też miałem BC (w kombi) i żal było patrzeć potem były MAD-y, BF i teraz BH na których już trochę jeżdżę i trzyma dolną granicę. Niebezpieczeństwo jest takie że mogą zwalać to na zużycie eksploatacyjne, co oczywiście jest głupotą.

                                                  Komentarz

                                                  • wupeer
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 3

                                                    Zamieszczone przez Borsuk2
                                                    wupeer, nastaw się na długą walkę.
                                                    Jeśli się będę upierał to na pewno.
                                                    Ale po przeczytaniu całego wątku widzę, że nie ma obecnie dostępnych dobrej jakości oryginalnych w ofercie Skody. Więc prędzej czy później i tak skończy się pewnie na Lesjoforsach. Wstępnie zdecydowałem się na te z końcówką 19.
                                                    Ale to raczej później. Na razie się trochę poupieram

                                                    [ Dodano: Pią 19 Lip, 13 09:29 ]
                                                    Zamieszczone przez marcin91860
                                                    wupeer ciekaw jestem co Ci powiedzą. Proponuję w następnym kroku - pismo do gwaranta poleconym ( wiem troche to potrwa ) i ewentualnie kontakt przez formularz kontaktowy na stronie Skody. W moim przypadku to drugie poskutkowało "zmobilizowaniem" serwisu do działania.
                                                    Miałeś wtedy może powyżej 6m-cy lub 10tys. km ?

                                                    Zamieszczone przez marcin91860
                                                    I nie podpisuj papierów odbierając auto bez pomiaru po jeździe próbnej.
                                                    No tak. Widziałem kilka postów z info, że od razu po wymianie nie trzymały parametrów. Jednym montują te, które wymontują od drugich, czy co ?

                                                    Zamieszczone przez marcin91860
                                                    Ja też miałem BC (w kombi)
                                                    W kombi No to nieźle pojechali.

                                                    Zamieszczone przez marcin91860
                                                    potem były MAD-y, BF i teraz BH na których już trochę jeżdżę i trzyma dolną granicę.
                                                    Same BH ? Bez MADów ? Jak długo trzyma ?

                                                    Zamieszczone przez marcin91860
                                                    Niebezpieczeństwo jest takie że mogą zwalać to na zużycie eksploatacyjne, co oczywiście jest głupotą.
                                                    Oczywista oczywistość. Od innego "doradcy" który akurat obok siedział i nie miał nic do roboty usłyszałem jeszcze "ale u Pana jest gaz...". Ale nie dałem się wyprowadzić z równowagi. Nie takie głupie teksty słyszałem. Ostatnio jak się skarżyłem na problemy z wrzuceniem wstecznego usłyszałem, że wsteczny nie jest synchronizowany i tak musi być

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...